Browse By

Trening na plecy

man-461195_1280Trenując różne partie naszego ciała, brzuch, barki, czy nogi, często zaniedbujemy tak ważną część, jaką są plecy, a to z ich bólem najczęściej się borykamy. Ulgę mogą przynieść nam odpowiednie ćwiczenia, a poskutkują one nie tylko poprawą stanu naszego zdrowia, ale również pięknie wyrzeźbione mięśnie pleców będą świadczyły o naszej sile i znakomitej kondycji. Ponadto zapewnimy sobie prawidłową postawę Zatem na jakie ćwiczenia się zdecydować? Najpierw warto poznać kilka faktów o anatomii pleców. Plecy podzielić możemy na trzy części: zewnętrzną (należy do niej największy mięsień grzbietu), środkową (m. in. mięsień czworoboczny) oraz dolną (prostowniki grzbietu). Dla osób początkujących zaleca się ćwiczenia ogólnorozwojowe, takie jak wiosłowanie sztangą lub hantlem, podciąganie na drążku i tzw. „martwe ciągi”, czyli ćwiczenie polegające na podnoszeniu określonego ciężaru z podłoża. Osoby o średnim stopniu zaawansowania mogą śmiało rozpocząć takie ćwiczenia jak przyciąganie linek, drążka bądź wyciągów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *