Browse By

Interwały w domu

trening w domu

W ostatnim czasie dużą popularnością cieszą się treningi interwałowe. Są doskonałe dla zapracowanych osób, które w ciągu dnia mają niewiele czasu na długie treningi. Trening interwałowy polega na ćwiczeniach o wysokiej intensywności przeplatanych ćwiczeniami o niższej intensywności. Badania dowodzą, że taki rodzaj treningu spala 3 razy więcej tkanki tłuszczowej niż trening kardio o jednostajnej intensywności wykonywany w tym samym czasie. Od stopnia zaawansowania trenującego zależy rodzaj najodpowiedniejszych ćwiczeń.

Dlaczego warto ćwiczyć w domu?

Możemy ćwiczyć w domu nie korzystając z żadnego profesjonalnego sprzętu. Do treningu można wpleść bieg w miejscu, pajacyki, podskoki, burpees, ćwiczenia ze stepem lub taboretem, przysiady. Ćwiczenia należy wykonywać po kilkadziesiąt sekund, w seriach. Liczba serii zależy od stopnia zaawansowania. Ważne jest aby pamiętać żeby każdy trening poprzedzić rozgrzewką, a zakończyć go ćwiczeniami rozciągającymi i wyciszającymi. Trening wystarczy wykonywać 2-3 razy w tygodniu. To wystarczy aby w krótkim czasie zobaczyć oczekiwane efekty.

One thought on “Interwały w domu”

  1. Adam says:

    Musimy sobie zdawać sprawę, że często, gdy sami układamy sobie plany treningowe – siłowe czy też po prostu uklad naszych treningów aerobowych/interwałowych to robimy to niestety niedokładnie , następnie nie widzimy efektów przekładających sie na pozytywne zmiany naszej sylwetki. Też przez lata tak błądziłam i traciłam niepotrzebnie czas, obecnie korzystam z indywidualnej pomocy trenera online ze strony http://potreningu.pl/plany i nie żałuję, tym bardziej że cenowo są bardzo konkurencyjni, warto wypróbować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *