Browse By

Ćwiczenia na barki

crossfit-534615_1920Do rozpoczęcia ćwiczeń rozbudowujących mięśnie barkowe należy podejść z wyjątkową rozwagą. Te partie mięśni naszego ciała są bowiem jednymi z najbardziej narażonymi na kontuzję, możne je także zarówno przetrenować, jak i ich nie dotrenować. Musimy również o nie należycie dbać z tego względu, że ich odpowiedni wygląd świadczy o naszej sile i zdrowiu. Tak ja w przypadku każdych ćwiczeń, aby były one efektywne, musimy poprzedzić je prawidłowo przeprowadzoną rozgrzewką. Musimy pamiętać również o tym, aby dać mięśniom czas na odpoczynek i regenerację. Do najbardziej popularnych ćwiczeń „na barki” należą: wyciskanie sztangi sprzed głowy, które możemy wykonywać na siedząco lub na stojąco; wyciskanie sztangi zza głowy w pozycjach identycznych jak w ćwiczeniu poprzednim; podciąganie sztangi wzdłuż tułowia; unoszenie ramion w przód ze sztangą; wyciskanie sztangielek; unoszenie sztangielek w opadzie tułowia oraz unoszenie sztangielek bokiem w górę. Każde z tych ćwiczeń angażuje inną partię mięśni, toteż dla uzyskania pożądanego przez nas efektu, powinniśmy wykonywać je naprzemiennie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *