Browse By

BCAA w proszku – jak i kiedy przyjmować?

weights-652486_1280Aminokwasy z grupy BCAA to wyjątkowo popularne wśród osób dbających o swoją formę odżywki chroniące mięśnie przed uszkodzeniem, przyspieszające ich budowę oraz regenerację po intensywnym treningu, a także dbające o prawidłowy przebieg procesów energetycznych w organizmie. W skład BCAA wchodzą trzy odrębne aminokwasy: leucyna, izoleucyna i walina o szerokim zastosowaniu zwłaszcza dla sportowców dbających o sylwetkę oraz uprawiających sporty wytrzymałościowe i siłowe. Są one anabolikami w procesach syntezy białek mięśniowych, mają także właściwości zapobiegające uszkodzeniom mięśni w trakcie intensywnego treningu fizycznego. Z tego względu ich przyjmowanie w proszku najkorzystniejsze jest przed i w trakcie treningu, np. po zakończeniu treningu siłowego a przed aerobowym. Szczególnie polecane jest stosowanie BCAA w trakcie budowania, ale także redukowania masy mięśniowej dla osób, które faktycznie sport traktują jako istotną część swojej codziennej aktywności. Osoby amatorsko uprawiające sport nie muszą przyjmować tego typu odżywek, odpowiednie aminokwasy dostarczy im pożywienie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *