Browse By

Monthly Archives: Grudzień 2016

man-461195_1280

Trening na plecy

Trenując różne partie naszego ciała, brzuch, barki, czy nogi, często zaniedbujemy tak ważną część, jaką są plecy, a to z ich bólem najczęściej się borykamy. Ulgę mogą przynieść nam odpowiednie ćwiczenia, a poskutkują one nie tylko poprawą stanu naszego zdrowia, ale również pięknie wyrzeźbione mięśnie

boxing-606193_1920

Aminokwasy BCAA

Aminokwasy BCAA mają nieco bardziej skomplikowaną budowę niż pozostałe aminokwasy ze względu na występowanie w nich rozgałęzionych łańcuchów. Nasz organizm nie jest w stanie sam wytworzyć tych aminokwasów, musimy więc dostarczać mu je wraz z pożywieniem. Ich duża ilość występuje w mięsie oraz produktach mlecznych.

fitness-1625279_1280

Trening obwodowy w domu

Trening obwodowy w domu polega na wykonywaniu określonych ćwiczeń w seriach, po zakończeniu jednej serii, wszystkie ćwiczenia rozpoczynamy od nowa i powtarzamy jeszcze kilkukrotnie, zataczając swego rodzaju koło, stąd też nazwa treningu – „obwodowy”. W ten sposób ćwiczyć mogą zarówno początkujące osoby, jak i te,

crossfit-534615_1920

Ćwiczenia na barki

Do rozpoczęcia ćwiczeń rozbudowujących mięśnie barkowe należy podejść z wyjątkową rozwagą. Te partie mięśni naszego ciała są bowiem jednymi z najbardziej narażonymi na kontuzję, możne je także zarówno przetrenować, jak i ich nie dotrenować. Musimy również o nie należycie dbać z tego względu, że ich

bodybuilder-646482_1920

Jakie suplementy na masę?

Z tym pytaniem boryka się niemal każda osoba chcąca mieć ciało o idealnych proporcjach. Kiedy jednak zdecydujemy się już na konkretny specyfik, pojawiają się kolejne wątpliwości, jak go stosować, w jakich dawkach, z jakimi innymi substancjami nasz suplement może wchodzić w interakcję, jakie mogą być

fit-1068005_1280

Ćwiczenia na brzuch

Marzeniem każdego sportowca jest posiadanie umięśnionego brzucha, który jest niejako wizytówką całej sylwetki. Mięśnie brzucha pełnią też o wiele ważniejsze funkcje. Gdy są odpowiednio wyćwiczone stanowią podporę dla całego naszego ciała w trakcie wykonywania innych ćwiczeń, a także znacznie je ułatwiają, pomagają zachować nam odpowiednią

weights-652488_1280

Beta-alanina

Beta-alanina jest organicznym związkiem chemicznym z grupy aminokwasów, wchodzi ona w skład wielu suplementów treningowych, możemy znaleźć ją również w białym i czerwonym mięsie. Jej wysoka skuteczność została potwierdzona klinicznie, poprawia ona wytrzymałość fizyczną, a także siłę, dlatego jest tak chętnie przyjmowana przez różnego rodzaju

girl-in-the-gym-1391369_1920

Johimbina

Johimbina kiedyś uważana za silny afrodyzjak to substancja należąca do grupy alkaloidów. Warto w tym miejscu dodać, że alkaloidy przyjmowane w małych ilościach zaburzają pracę serca, wpływają negatywnie na pracę centralnego układu nerwowego, przyjmowane regularnie uzależniają, natomiast ich przedawkowanie może zakończyć się śmiercią. Johimbinę pozyskuje

gym-1040985_1920

Zbuduj masę razem z nami!

Celem większości osób, które regularnie uczęszczają na siłownię jest nie tylko dbanie o własne zdrowie, ale również zbudowanie imponującej masy, z której będzie można wyrzeźbić mięśnie. Wielu początkujących kulturystów decyduje się od samego początku na dodatkową suplementację diety, aby wspomóc proces budowania masy. Jednak czy

calculator-1019743_1920

Kalkulator BMR

Wielu z nas wie zapewne czym jest kalkulator BMI, który po podaniu odpowiednich parametrów, tj. wagi i wzrostu oraz zaznaczeniu odpowiedniej płci, wylicza nam tzw. wskaźnik BMI, określający czy nasza waga mieści się w granicach normy. Czym jest zatem kalkulator BMR? Otóż określa on nam